Discurs Alegeri CSL 2010

Buna seara!
Ma numesc Tudor Ioan Turcu si imi doresc sa devin membru al Clubului Studentilor Liberali. In cele ce urmeaza, voi incerca sa enumar motivele pentru care as vrea sa fiu membru, motive care sper ca va vor convinge sa ma alegeti.

Mai intai, as vrea sa va spun cate ceva despre activitatile pe care le-am avut pana acum, pentru ca in final sa explic de ce am intrat in PNL. Sunt absolvent al Facultatii de filosofie, specializarea filosofie morala si politica, iar acum sunt inscris la masterul de Etica aplicata in politica, afaceri si organizatii.

In cursul facultatii, m-am ocupat cu studiul unor texte care isi propuneau sa explice cum ar trebui sa arate societatea pentru a putea fi dreapta, echitabila si interesata fata de toti cetatenii. Ca de obicei, lucrurile sunt relativ usor de asternut pe hartie, dar foarte greu de pus in practica. Dupa cum spunea cineva, diferenta dintre realitate si fictiune este ca fictiunea trebuie intotdeauna sa aiba sens, insa realitatea de cele mai multe ori nu are.

Avand in vedere aceasta afirmatie, mi-am scris teza de licenta pe regula majoritatii, procedeul reprezentativ de luare a deciziilor pentru democratie. Regula majoritatii e cea mai comuna procedura de luare a deciziilor, pe care o intalnim peste tot, de la copiii care vor sa se joace si nu s-au pus de acord care dintre jocuri sa fie ales pana la deciziile din Parlament. Regula e simpla: cei mai multi au castig de cauza. Citind pentru licenta, am observat ca toate criteriile cantitative care sunt in general invocate de stanga pentru luarea deciziilor sunt de fapt foarte ineficiente.

Am ajuns la concluzia ca lucrul care ar trebui sa conteze cel mai mult este calitatea. Si aici va voi da un exemplu.

Sa luam alegerile prezidentiale care au avut loc de curand. Existau si exista in continuare foarte multe argumente impotriva lui Basescu, insa cei care le-au prezentat nu au reusit sa se faca ascultati de sustinatorii lui. Acesti sustinatori aveau o viziune foarte limitata, bazata pe promisiuni si gesturi de imagine ale lui Basescu, iar faptul ca oponentii lor aveau foarte multe argumente concrete care sa dovedeasca tot ce spuneau nu i-a afectat deloc. Cei care tineau cu Basescu au ales aastfel sa isi acopere urechile pentru a nu fi convinsi ca se inselau. Stiu foarte bine lucrul asta pentru ca am avut parte de el din belsug, si cu unii din prietenii mei dar si cu oamenii cu care am vorbit cand imparteam calendare cu Crin Antonescu.

Problema e ca in cadrul alegerilor, un vot al celor care aveau argumente pentru decizia lor cantarea la fel de mult ca un vot al unuia care alegea in completa ignoranta sau motivat de o sacosa cu bunatati. Lucrul asta mie mi s-a parut foarte nedrept si m-am gandit ca pot contribui la schimbarea acestei situatii.

Asadar, m-am decis sa intru in PNL pentru ca acest lucru imi da posibilitatea de a interactiona cu oamenii, de a discuta cu ei si eventual de a-i convinge de justetea afirmatiilor pe care le sustin. Am vrut sa ma implic, sa incerc sa schimb mentalitatea pe care am vazut-o tot mai des in jurul meu, mentalitatea “eu fac ce vreau si nimeni nu ma poate convinge ca gresesc”. De altfel, cu totii am ales sa ne implicam, sa facem ceva pentru ca lucrurile sa mearga mai bine, incercand prin deschiderea noastra sa-i ajutam pe altii sa nu ramana inchistati, imobili sau izolati. Am ales ca prin calitatea noastra, comunicativitatea, sa afectam cantitatea, numarul mare al celor care resping dialogul. Am ales sa nu mai privim placizi ce se intampla in Romania la televizor, ci sa ne apropiem de oameni si de problemele lor. Am ales sa fim diferiti de multi dintre cei de varsta noastra, care considera politica o pierdere de timp si un subiect inchis, pentru ca “toti politicienii fura, toti mint, toti nu vor decat sa-si promoveze propriile interese”. Am ales actiunea in locul resemnarii si al apatiei.

Eu sunt convins ca am ales bine. Dar asta nu este de ajuns. Trebuie sa sustinem alegerile pe care le-am facut prin actiuni. Trebuie sa imbinam teoria cu practica si dorinta cu fapta. Trebuie sa continuam sa promovam lucrurile pe care noi le consideram corecte si utile. Dar, inainte de toate, pentru a avea succes, trebuie sa comunicam intre noi, sa ne cunoastem si sa actionam unitar, ca o echipa. Doar asa rezultatele vor fi pe masura asteptarilor.

In speranta ca lucrurile vor evolua in directia asta, va multumesc pentru ca m-ati ascultat si sper ca am reusit sa arat ca merit sa fac parte din CSL.

Despre Tudor

the sWordsman
Acest articol a fost publicat în Politeia și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

